Monday 4 June 2012

''အာရုဏ္နဲ ့အာရုံ''

PDF Print E-mail

“ဤအိမ္ရွိရာ လာဘ္ေတြလာ၊ ဤအိမ္ရွိရာ လာဘ္မ်ားလာ၊ တုိ႔မ်ားရွိရာလာဘ္တို႔လာ၊ ေရႊလာဘ္ တံခါးႀကီး ဖြင့္ ဖြင့္ ဖြင့္”

မနက္ ေစာေစာစီးစီး ဒီလို သီခ်င္းသံေလး ၾကားလုိက္ ရတာက ဒီေန႔ တစ္ေန႔တာ အတြက္ အားသစ္ေလာင္း လုိက္သလိုပဲ။ ဒါ ေခါင္းရင္း တစ္အိမ္ေက်ာ္ ဦးစံျမင့္တို႔ အိမ္က ဖြင့္တာပဲ ျဖစ္မယ္။ ဒီလူက မနက္ပိုင္း ေနမပြင့္ခင္ ကတည္းက ဒီလို သီခ်င္း ေလးေတြကို ဖြင့္ၿပီး မဂၤလာ ယူတတ္တဲ့သူ။ တစ္ပတ္မွာ မနက္ပိုင္း မီးလာတဲ့ ရက္က ႏွစ္ရက္ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လမ္းၾကားေလးလည္း သူ႔အိမ္ေလး နည္းတူ တစ္ပတ္မွာ ႏွစ္ရက္ေတာ့ မဂၤလာ ရွိတဲ့ သီခ်င္းေလးေတြ ၾကားရတတ္တယ္။

ေနေလး မပြင့္တပြင့္ ေလာက္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ထလိုက္တယ္။ ေျခ၊ လက္ေဆး၊ မ်က္ႏွာ သစ္ၿပီးေတာ့ ဆုိင္ကိုသြားဖုိ႔ ျပင္ရတယ္။ မေန႔က ညကတည္းက စီစဥ္ထားတဲ့ အေခြေတြကို သူ႔ေနရာသူ စီစဥ္ၿပီး အိတ္ေတြထဲ ထည့္လိုက္တယ္။ ဆိုင္ေရာက္မွ လက္က်န္ အေခြနဲ႔ ေရာတင္ ရမယ္ေလ။ ကၽြန္ေတာ့္ အလုပ္က ေခြေရာင္းတဲ့ အလုပ္ကိုး။

ဆိုင္ဆုိလို႔လည္း ႀကီးႀကီး မားမားရယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေစ်းနားက လက္ဖက္ရည္ ဆုိင္ေလး တစ္ဆုိင္ေရွ႕မွာ ေခြေလးေတြ ျဖန္႔ခင္းတဲ့ စားပြဲ ႏွစ္လုံးစာ ေနရာေလာက္ ကေလးကို လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ပိုင္ရွင္ကို အာေပါက္ မတတ္ေျပာၿပီး ဖြင့္ထားတဲ့ ဆုိင္ေလးပါ။

ဆုိင္ကို ေရာက္တာနဲ႔ ကိုယ့္ဆုိင္မခင္း ရေသးခင္ လက္ဖက္ရည္ ဆုိင္က ခံုေလးေတြကို အရင္ကူခင္း ေပးရတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ကိုယ့္ဆုိင္ေလး ခင္းဖို႔ကို ျပင္ရတယ္။ ေစ်းနဲ႔နီးေတာ့ မနက္ ေစာေစာပိုင္း လာမွပို ေရာင္းရတယ္။ ေစ်း၀ယ္ေတြ အျပန္ကို ေစာင့္ေရာင္း ရတာေပါ့။ အရင္က ဆုိရင္ေတာ့ သိပ္ကိစၥ မရွိပါဘူး။ ဒီအနီး အနားမွာ အေခြေရာင္းတာ ကိုယ္တစ္ေယာက္ရယ္။ ျမတ္တာလည္း အရမ္း၊ ေရာင္းရတာလည္း လက္မလည္ဘူး။

ခုေနာက္ပိုင္း ေစ်းထဲမွာ ေခြဆုိင္ေလးေတြ ေပၚလာေတာ့ သူတုိ႔ထက္ အေခြစံုေအာင္၊ အေခြသစ္ဆို ဦးၿပီးတင္ႏုိင္ ေအာင္လုိ႔ မနက္ကို ေစာေစာထၿပီး ဆုိင္ေရာက္ေအာင္ လုပ္ေနရတယ္။ ကိုရီးယား ဇာတ္လမ္းတြဲ အသစ္ထြက္လုိ႔ ကေတာ့ အျမန္ မတင္ႏုိင္၊ ေစာေစာ မဖြင့္ႏုိင္ရင္ သြားေရာပဲ။

ဒီေန႔ မနက္ေတာ့ နည္းနည္း ပိုေရာင္းရတယ္။ အဓိ ကက ၂၀၁၂ ကားေၾကာင့္ပဲ။ သူ႔ေၾကာင့္ တစ္ကမာၻလုံး အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ျဖစ္႐ံု မကဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေခြ ေရာင္းသမား ေတြလည္း တြက္ေျခ ကိုက္တယ္ေလ။ “ေက်းဇူးပါ ႐ိုလန္ အမ္းမရစ္” လုိ႔ ေျပာရေတာ့ မေပါ့။ ဒီလူ ဒီလို႐ိုက္လုိ႔ ဒီကေကာင္ေတြ ဒီလို ေနႏုိင္တာ။

အင္း ရယ္ေတာ့ ရယ္ရသား။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကေတာ့ သူတုိ႔ကို ျပန္ၿပီး ေက်းဇူးမျပဳ ႏုိင္ျပန္ဘူး။ ဟုတ္တယ္ေလ။ သူတုိ႔က ေငြေၾကး ေျမာက္ျမားစြာ အကုန္အက် ခံၿပီး ႐ိုက္ထားရတာ။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔လုိ ေကာင္ေတြက DVD Version  ေတာင္ အထြက္မခံ ေတာ့ဘူး။ ႐ံုႀကီးထဲကို ၀င္႐ုိက္လုိက္ ၾကၿပီး ကူးေရာင္း လုိက္ၾကတာကိုး။ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။ ေရာင္းတဲ့ လူကလည္း မႈန္၀ါး၀ါး ေတြေရာင္း။ ၾကည့္တဲ့ လူေတြကလည္း မႈန္၀ါး၀ါး ေတြပဲ ၀ယ္ၾကည့္နဲ႔ ဆုိေတာ့ သူဘာသာ သူေတာ့ သဟဇာတ ျဖစ္ေနတာပဲ။ လူနည္းနည္း ပါးသြားေတာ့ ဗုိက္ကေလးက ဆာလာတယ္။ ေနာက္ဆုိင္က လက္ဖက္ရည္နဲ႔ ထမင္းသုပ္ တစ္ပြဲ မွာလုိက္တယ္။ ခဏၾကာေတာ့ စားပြဲထုိးေလး တစ္ဦး လာေပးတယ္။

“အစ္ကို၊ အသစ္ထြက္တဲ့ ရဲေလးနဲ႔ ေဂ်မီ အေခြေပး လုိက္ပါတဲ့”

“ေၾသာ္- ေအး၊ အစ္ကုိ လာပို႔ ေပးမယ္လုိ႔၊ အိတ္ထဲက မထုတ္ ရေသးလုိ႔ လို႔ ေျပာလုိက္ေနာ္”

ကၽြန္ေတာ္ စကားျပန္ လုိက္ရင္း အေခြကို အျမန္ ရွာလုိက္တယ္။ DVE ထဲက ေပးမွ၊ VCD ထဲကဆုိရင္ မလြယ္ဘူး။ ဒီဆုိင္က ေကာင္ေတြက အေခြကိုင္တာ စည္းကမ္းရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ အထူးသျဖင့္ ဆုိင္ရွင္ပဲ။ ၾကည့္ေနရင္းနဲ႔ အေခြေလးမ်ား ထစ္ထစ္ထစ္ထစ္ မျဖစ္လုိက္နဲ႔။ ျဖစ္လိုက္တာနဲ႔ အေခြကို ျပန္ထုတ္ၿပီး နီးရာ အ၀တ္စ တစ္ခုနဲ႔ ေကာက္သုတ္ ပစ္တာပဲ။ ေရာင္းရမယ့္ အေခြေလးေတြ ပြန္းကုန္ေရာ။ “အဲ့ဒီလိုႀကီး မလုပ္ ပါနဲ႔ဗ်ာ” လို႔ ေျပာလည္း မရဘူး။ သိပ္လည္း မေျပာရဲဘူး။ သူ က လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ပုိင္ရွင္ေလ။ ေနာက္ၿပီး အေခြေတြ ယူယူၾကည့္ၿပီး ျပန္မေပးဘဲ ေနတာတို႔၊ “၀ယ္မယ္ဗ်ာ” ဆုိ ၿပီး အေခြမေပး၊ ပိုက္ဆံမေပး တာေတြလည္း ခဏ ခဏ။

ေတာင္းလည္း မေတာင္းရဲဘူး။ ေနရာလြတ္ ကေလးေတာင္ မရဘဲ ေနမွ ဒုကၡ။ တစ္ေလာကေတာင္ နံျပားဖုိ ဒီနားလုပ္မယ္ တကဲကဲ နဲ႔မုိ႔ တျခားေနရာ တစ္ခုကို မနည္းၫႊန္း ယူရတယ္။ ဒီလို အခ်ိန္မွာ အေခြဖုိး ေတာင္းလို႔ ေကာင္းမတဲ့လား။ ျပန္ေပးတဲ့ အေခြကိုယူ။ မေပးလည္း ဘယ္တတ္ႏုိင္ မလဲ။ တစ္ခါ တေလ ဆုမဲေလး ဘာေလးေပါက္လုိ႔ အလကား တုိက္တဲ့ လက္ဖက္ရည္ေလး အတြက္ ၾကံဖန္ၿပီးေတာင္ ေက်းဇူးတင္ ရဦးမယ္။

ေန႔လယ္ပိုင္း ေရာက္ရင္ ေခြကိုလည္း တင္ရတယ္။ ေစ်းနဲ႔ မလွမ္း မကမ္းက အလယ္တန္းေက်ာင္း ထမင္းစား ဆင္းခ်ိန္ေလ။ ကေလးမ်ားေတာ့ ကာတြန္း ကားေလးေတြ ေျပာင္းတင္ထား ရတယ္။ ေၾကာင္နဲ႔ႂကြက္ ဆုိရင္ ခုခ်ိန္ထိကို အေတာ္ေလး ေရာင္းေနရတုန္း။ ခုတစ္ ေလာေတာင္ ဒီကေလးေတြ ကာတြန္းကားထက္ ကုိရီးယား ကားကို ပိုၾကည့္လာၾက သလုိပဲ။ ဘာျဖစ္လဲ၊ သူတုိ႔ဘာသာ ဘာၾကည့္ၾကည့္ေပါ့။ ကိုယ္ေရာင္းရ ဖုိ႔က အဓိက ပဲေလ။ ဒါမွ ကိုယ့္ထမင္း အုိးေလး ဆန္နဲ႔ မေ၀းမွာ။

လက္ဖက္ရည္ ဆုိင္ထဲ လူရွင္းသြားေတာ့ ဇာတ္လမ္း ေကာင္းေကာင္းေလး တစ္ေခြကို ေကာင္တာမွာ သြားေပးရင္း ေန႔လယ္စာ စားဖို႔ ျပင္ရတယ္။ ဒါမွ ထမင္းစားရင္း ေရေႏြးေလး ဘာေလး ေတာင္းရတာ အဆင္ေျပတာ။ တစ္ခါတေလ 5 Movies က ဇာတ္လမ္း ေကာင္းေနရင္ေတာ့ အေၾကာင္း မဟုတ္ဘူးေပါ့။

ထမင္းစားဖို႔ ခ်ဳိင့္ကုိဖြင့္ ေနတဲ့အခ်ိန္ ဆုိင္ရွင္က အနား လာထုိင္တယ္။
“ဘယ္လုိလဲဗ်၊ ဂ်ပန္ေခြ အသစ္ ထြက္ေသးလား”

“မထြက္ဘူးဗ်၊ ဒါေပမဲ့ အေဟာင္းေတြ ျပန္ၿပီး Select: လုပ္ထားတာေတာ့ ပါတယ္”

ကၽြန္ေတာ္ အျမန္ျပန္ ေျဖလုိက္ရတယ္။ သူက အင္တင္တင္ ပံုစံနဲ႔ “ဟုတ္လား” တဲ့။ စိတ္မပါ သလုိလုိ ဘာ လုိလုိနဲ႔။ ၿပီးမွ ဟုိဒီေ၀့၀ဲ ၾကည့္ ၿပီး-
“ေကာင္းေကာ ေကာင္းလား” တဲ့။

“ဟာ ဂြတ္ဒ္တယ္ ဆရာ။ ေဖြးေနတာပဲ”
ဒါ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေခြသမား ေတြရဲ႕ လက္ဆြဲ စကားပဲ။ ကုိယ့္အေခြက ဒါမွလည္း ေရာင္းရမယ္ေလ။

“ဟဲ ဟဲဟဲ ခင္ဗ်ားက ေတာ့ ေျပာလုိက္ရင္”

သူက တဟဲဟဲ ရယ္ရင္းနဲ႔ပဲ “တစ္ေခြေလာက္ ထားခဲ့ဗ်ာ” တဲ့။

“ခဏေလးဗ်၊ ခု ခင္း မထား ရဲေသးဘူး၊ အိတ္ထဲမွာ ၿပီးမွ လာေပးလွည့္မယ္”

သူက ဒါမ်ဳိးေတာ့ ပိုက္ဆံေပး ၾကည့္တတ္တယ္။ ျမန္ျမန္လုပ္ေပး ရမွာေပါ့။
ညေနေစာင္းစ ေလာက္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ဗန္းထဲ အေခြ အသစ္က ကုန္လုၿပီ။ အင္း- ပံုမွန္ လာေနက် ႏွစ္ဖြဲ႕၊ သံုးဖြဲ႕ေလာက္ ေစာင့္လုိက္ဦးမွ။ ေတာ္ၾကာ အျခားဆိုင္ေတြ ေရာက္ကုန္ရင္ မလြယ္ဘူး။ ေတာ္ေတာ္ၾကာေတာ့ ကိုရီးယား အတြဲေခြ ႏွစ္ေခြရယ္၊ ၂၀၁၂ ကားရယ္၊ ရွိတဲ့လက္ က်န္ေလးေတြ ေရာင္းလိုက္ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆုိင္ကို အၿပီး သိမ္းလုိက္တယ္။ ခံုကို လက္ဖက္ရည္ ဆုိင္ရဲ႕ ျခံစည္းမွာ ကပ္ေထာင္လုိက္ၿပီး သံႀကိဳးနဲ႔ ဆြဲတုပ္ ေသာ့ခတ္လုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေကာင္တာကို သြားၿပီး ဆုိင္ရွင္ကို ေခြေပးလုိက္တယ္။

လက္ဖက္ရည္ ဆုိင္က နာရီကို ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ၆ နာရီခြဲ။ လက္ဖက္ရည္ထုိင္ ေသာက္ရရင္ ေကာင္းမလား။ မေသာက္ေတာ့ ပါဘူးေလ။ အေခြသြားယူ ဦးမွ ျဖစ္မယ္။ ဒီအေခြေတြက ေရာင္းေနရတာ။ တစ္ခါတစ္ခါ ျပတ္သြားတတ္တယ္။ ေတာ္ၾကာ ေဖာက္သည္ ယူေနက် ဆုိင္မွာပါ မရွိရင္ ေနာက္ေန႔ေရာင္း စရာမရွိ ျဖစ္ေနဦးမယ္။

အိမ္ျပန္ေတာ့ အေတာ္ေလး ေနာက္က်ေနၿပီ။ အေခြ ဆုိင္မွာ အေခြစည္းေတြ ေရေနတာ နည္းနည္း ၾကာသြားတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ အေခြက ေလ်ာ့လာ တတ္တယ္ေလ။ တစ္ေခြဆုိလည္း ကိုယ္ပဲ နာရတာ။ အျပန္ၿမိဳ႕လယ္ နာရီစင္ႀကီး ေအာက္က အပ်ဳိႀကီးေတြ ဆုိင္မွာ ထမင္းသုပ္ ၀င္စားလုိက္တယ္။ နာရီ စင္ႀကီးကို ေမာ့ၾကည့္မိေတာ့ ၈ နာရီ။ လက္က နာရီက ၁၀:၁၅။ အင္း- သူလည္း တစ္ေန႔ ႏွစ္ ႀကိမ္ေတာ့ မွန္ပါတယ္။

အိမ္ေရာက္ေတာ့ ေရမိုးခ်ဳိး အ၀တ္အစား လဲၿပီးေတာ့ အိမ္ေရွ႕ကြပ္ပ်စ္မွာ ခဏလွဲေန လုိက္တယ္။
“ရွင္ ဒီေန႔ ေခြသစ္ေတြ ယူလာ ေသးတယ္မလား”

ဘယ္အခ်ိန္ အနား ေရာက္လာမွန္း မသိတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ မိန္းမရဲ႕ အသံပါ။
“ေအးေလ”

“ဒါဆို စမ္းဦးမွာေပါ့”

“အင္းေပါ့၊ ဒီေန႔ည မီးလာမွာေလ”

“ကၽြန္မ မေစာင့္ေတာ့ ဘူးေနာ္။ မနက္က ဆုိင္သိမ္းတာ ေနာက္က်တယ္ အိပ္ခ်င္လွၿပီ” ဆိုၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို တစ္ခ်က္ၾကည့္တယ္။ ၿပီးေတာ့ အခန္းထဲကို ၀င္သြားတယ္။ သူလည္း တစ္ေန႔တစ္ေန႔ မနက္ဆုိ လမ္းထိပ္ ကိုထြက္ မုန္႔ဟင္းခါးေလး၊ အသုပ္စံုေလး ေရာင္းနဲ႔။ ေန႔လယ္ ျပန္လာရင္လည္း ေနာက္ေန႔ အတြက္ ခ်က္ရ ျပဳတ္ရနဲ႔။ ညေနက်ေတာ့ နား ရသလား မေအာက္ေမ့နဲ႔ တေကာက္ေကာက္ ပါေနတဲ့ သားကို ေရမုိးခ်ဳိးေပး ဘာေပးနဲ႔ သားအိပ္မွပဲ သူလည္း အနားရတာ။

ဒီေန႔လုိ ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္က်တဲ့ ေန႔မ်ဳိးဆုိရင္ သူလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကိုေစာင့္ရင္း ငိုက္ပဲ။ အင္း- ၀ဋ္ပဲပါ လာခဲ့လုိ႔ လားေတာ့ မသိဘူး။ တစ္အိမ္တည္း အတူတူ ေနၾကပါ လ်က္နဲ႔ မ်က္ႏွာစံုညီ ထမင္းမစား ျဖစ္တာကို ၾကာခဲ့ၿပီ။ စား၊ ၀တ္၊ ေနတဲ့။ စကားလံုး သံုးလံုးတည္း မုိ႔ပဲ။ ေန႔လည္းရွာရ၊ ညလည္းရွာရ မလြယ္ကို မလြယ္ႏိုင္တာ။ ထားပါေလ၊ ဒါေတြေတြး ေနလုိ႔ ကိုယ့္အလုပ္ ၿပီးမွာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ အေခြ စည္းေတြကို ဇာတ္လမ္းတြဲ ေခြေတြသပ္သပ္၊ တစ္ကားတည္း ပါတာေတြ သတ္သတ္၊ ဟုိဟုိဒီဒီ ကားေတြသတ္သတ္ ခြဲလုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ စက္ေတြကို ဖြင့္လုိက္တယ္။

စက္ေတြ ဆုိလုိ႔လည္း အထင္တႀကီး မထင္လုိက္ ပါနဲ႔။ EVD ေရာ၊ DVD ပါရွိတာေတာ့ မွန္ပါတယ္။ EVD က ေစ်းထဲက မဲေပါက္တာေလ။ DVD ကေတာ့ ျပင္ဆိုင္က ျပန္၀ယ္ထားတာ။ TV ဆို တာလည္း ၁၄ လက္မရယ္၊ အဲဒါကို Two Way ဂ်က္ပင္ ထုိးထားတာ။

ႏွစ္ဖက္ စလံုးထဲမွာ ေခြကို ထည့္စမ္းၾကည့္ၿပီး EVD မွာ မဖတ္တဲ့ အေခြနဲ႔ DVD မွာ မဖတ္တဲ့ အေခြဆုိၿပီး ခြဲထားရတယ္။ လူေတြကလည္း ခိုးကူး ေရာင္းတာေတာင္ ကြာလတီကို ေလွ်ာ့ထားၾက ေသးတယ္။ အဲဒီလိုေတြ ေရြးၿပီးသြားရင္ အေခြေတြကို မွတ္ထားၿပီး မနက္က် ၫႊန္းေရာင္း ေရာင္း႐ံုပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ဆုိင္ေလးက တျခားဆိုင္ေလး ေတြထက္ ပိုေရာင္းရတယ္။ အိမ္ထဲမွာ အားလံုးအိပ္သြား ေလာက္ၿပီ ဆိုေတာ့မွ ဟုိေခြ ဒီေခြေတြကို စမ္းဖုိ႔ ျပင္ရတယ္။ အေခြကို စက္ထဲထည့္ လုိက္တယ္။

“ဂၽြတ္”
ကၽြန္ေတာ့္ ေနာက္နားက လာတဲ့အသံ။ ကၽြန္ေတာ္ လွည့္ၾကည့္ေတာ့ သားေလးရယ္။ ကၽြန္ေတာ္ စက္ေတြကို ပိတ္လုိက္တယ္။

“သားေလး၊ မအိပ္ေသး ဘူးလားကြ”

“တား ရွဴးရွဴးေပါက္ ခ်င္လုိ႔”

သူ႔အေမ အိပ္ေပ်ာ္ေနၿပီ ထင္တယ္။
“လာလာ ေဖႀကီးဆီလာ”

ကၽြန္ေတာ္ အငယ္ေကာင္ကို ေနာက္ေဖး လုိက္ပို႔ ၿပီး အိပ္ရာထဲကုိ လုိက္ပို႔လိုက္တယ္။ မိန္းမက အဲဒီ အခ်ိန္မွ ႏုိးလာၿပီး “သားရွဴး ရွဴးေပါက္တာလား” တဲ့။ သားေလး ေခါင္းညိတ္ျပတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ထြက္ ဖို႔ျပင္ေတာ့-
“တားလည္း လုိက္မယ္” ဆုိၿပီး ဒီေကာင္ စခန္းထတယ္။

“အိပ္ေတာ့ သားရယ္ ညဥ့္နက္လွၿပီ။ မိန္းမ၊ သိပ္လုိက္ကြာ၊ အေခြေတြက က်န္ေသးတယ္”

“ဟင့္အင္း လုိက္မွာပဲ ဂ်ာ”

သားေလးက ထုိင္ခ်လုိက္ၿပီး ေျခကိုေဆာင့္ရင္း ဆိုတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီေကာင့္ကို တစ္ခ်က္ျပံဳး ၾကည့္လုိက္ရင္း။
“ကဲ- မင္းကလုိက္ၿပီး ဘာလုပ္မွာလဲ၊ ေျပာ”

သားေလးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့-
“တား တံေတြး စုပ္တဲ့ကား ၾကည့္ခ်င္တယ္”

“ေဟ ဘာ ဘယ္လုိ”
ကၽြန္ေတာ့္ ခႏၶာကိုယ္ ေလထဲမွာ ေျမာက္တက္ သြားသလုိ ခံစား လုိက္ရတယ္။ တံေတြးစုပ္တဲ့ ကားတ့ဲ။ ဒါ ဒါ ဟုိကား ေတြကိုမ်ား...။
“သား ေျပာစမ္း၊ သား ကုိ အဲ့ဒါ ဘယ္သူေတြ ေျပာတာလဲ”

သားေလးက ေခါင္းကုိခါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ မိန္းမကို လွည့္ၾကည့္ေတာ့ သူလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို မ်က္လံုးအျပဴး သားနဲ႔ ျပန္ၾကည့္လုိ႔။
“မိန္းမ၊ မင္း ငါမရွိတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကေလး ေဘးထားၿပီး ၾကည့္မိေသးလား”

“အိုေတာ္ ရာရာစစ က်ဳပ္က အဲ့ဒီကားကို ၾကည့္ၿပီး ဘာလုပ္ ရမွာလဲ၊ မေျပာလုိက္ ခ်င္ဘူး။ ရွင္ဟုိၾကည့္ ဒီ ၾကည့္နဲ႔၊ ကေလးက ျမင္သလားမွ မသိတာ”

အဲ- ဒါလည္း ဟုတ္တာပဲ။
“ဟုတ္ဘူး” တဲ့။ သားေလးဆီက အသံ။

“ဦးညင့္ေမာ္တုိ႔ ေျပာတာ၊ အဲ့ဒါ လူႀကီးေတြ ၾကည့္တဲ့ ကာတြန္းကားတဲ့၊ သားလည္း ၾကည့္ခ်င္တာေပါ့” ဆုိၿပီး ငိုမဲ့မဲ့ လုပ္ေနတယ္။ လမ္းထိပ္က ဆုိက္ကားသမား ျမင့္ေမာင္တုိ႔ ေျပာလုိက္တာ ျဖစ္မွာေပါ့။
“မိန္းမ၊ မင္း သိပ္လိုက္ေတာ့ကြာ”

“အိပ္ပါဘူးဆို”

မိန္းမက သားေလးကုိ ဆြဲလွဲ ခ်လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အခန္းျပင္ကုိ ေရာက္ေတာ့ ရင္ထဲမွာ တစ္ဆုိ႔ဆို႔ ႀကီးလုိပဲ။
“တံေတြး စုပ္တဲ့ကား” တဲ့။ နားထဲကို ၀င္လာျပန္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္စက္ေတြ အားလံုးကို ပိတ္ပစ္လုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဆးေပါ့လိပ္ တစ္လိပ္ကို မီးတုိ႔လုိက္ၿပီး ရင္ထဲကုိ ျပည့္က်ပ္သြားတဲ့ အထိ ႐ႈိက္ထည့္လုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့မွ “ဖူး” ခနဲ ခပ္ျပင္းျပင္း တစ္ခ်က္မႈတ္ ထုတ္လုိက္တယ္။ ဟုိး... ေ၀းေ၀းဆီက ၾကက္ဖတြန္သံ တစ္ခ်က္ၾကား လုိက္မိသလုိပဲ။ အ႐ုဏ္တက္ ၿပီလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္ပဲ အာ႐ံုေတြ ေနာက္ေနတာလား။ မီးလည္း ပ်က္ေတာ့မယ္။ ဒီေန႔က ဦးစံျမင့္တုိ႔ အိမ္က သီခ်င္းသံ ၾကားရမယ့္ ေန႔မွ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ။
ခ်မ္းထက္ဟန္
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ဒီဇင္ဘာလ ၂၀၁၁)

No comments:

Post a Comment