Thursday 7 June 2012

''ဒီလူ''

သူ႔ကို ေသခ်ာၾကည့္လိုက္ . ..အေဝးကပဲၾကည့္ၾကည့္၊ အနီးက ပဲၾကည့္ၾကည့္ ..၊ ၾကည့္မိလိုက္ရင္ တစ္ခုခုကို ေလးေလးနက္နက္ေတြး ေတာေနတဲ့ ပံုစံမ်ဳိး။ သူနဲ႔မ သိခင္က မ်ားဆိုရင္ သာမန္လူစိမ္းတစ္ ေယာက္ စကားတစ္ခြန္းေလာက္ ေတာင္ ေျပာရဲတာမဟုတ္ဘူး၊ သူ တစ္ခြန္းစမွ လိုက္စရဲတဲ့႐ုပ္မ်ဳိး၊ ဘယ္လိုေျပာရမလဲ၊ ေလးနက္သူ လား …၊ ဘာလားေပါ့။တကယ္ေသခ်ာၾကည့္ၾကည့္ လိုက္ နဖူးကေျပာင္ေျပာင္၊ ဆံပင္ ေတြက အေခြလိုက္နဲ႔ ၫႇပ္လိုက္ျပန္ ရင္လည္း သူ႔မ်က္ႏွာနဲ႔ ဘယ္လိုမွ ပံုမက်ဘူး။ မ်က္ခံုးထူထူေအာက္မွာ ရီေဝေဝမ်က္လံုးက ေမာက္ေနေသး တယ္။ အင္း၊ ေမာက္တယ္ဆိုတာ ထက္ မ်က္လံုးေခါတာဆို ပိုမွန္လိမ့္မယ္။ အဲ့ေလာက္ မေျပာခ်င္လို႔သာ။ ၿပီးေတာ့ ႏွာေခါင္းပြပြ ေအာက္က ခပ္ထူထူႏႈတ္ခမ္းႏွစ္လႊာနဲ႔လူ။ အဲဒီ လိုမလွတဲ့ မ်က္ႏွာအစိတ္အပိုင္းေတြ က ရွည္ေမ်ာေမ်ာ သူ႔မ်က္ ႏွာက်ႀကီး ေပၚမွာ အစီစဥ္တက် ေနရာယူလို႔။ တကယ္ပါဗ်ာ စိတ္ပ်က္စရာ၊ ရယ္ လိုက္ရင္ေတာင္ မလွတဲ့႐ုပ္။ မ်က္ လံုးရြဲရြဲနဲ႔ ဘုၾကည့္ကၾကည့္တတ္ ေသးတယ္။
ဒါတင္ပဲလားဆိုေတာ့ မက ေသးဘူး။ အရပ္က ကလန္ကလားနဲ႔ လက္ျပင္ကခပ္ကုန္းကုန္း…။ ထုိင္လိုက္ၿပီဆိုရင္ ဘယ္ေနရာမွာ ျဖစ္ျဖစ္ ခါးမွာ အ႐ိုးအဆစ္ေတြမပါ သလိုကိုထိုင္တာ။ ေတာ္႐ံုစိတ္ဓာတ္ က်ေနတဲ့သူဆိုရင္ေတာင္  သူ႔ကိုျမင္ ၿပီးတာနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အဆံုးစီ ရင္ သြားႏိုင္ေလာက္တယ္။ ဝတ္ လိုက္ရင္လည္း အဝတ္ စားဆိုတာပံု မက် ပန္းမက်။ တစ္ပတ္ႏြမ္းက ခပ္ မ်ားမ်ားရယ္။အဲလိုလူက ေျပာတဲ့စကားကို ၾကည့္ဦး။ ဘာတဲ့၊ ”ကမၻာဟာ ကမၻာ ကိုလိုတာကြ” ဆိုတာနဲ႔စတဲ့ သူမ်ဳိး။ သူ႔စကားထဲေမ်ာလို႔ကေတာ့ ေရေႏြး ၾကမ္းအိုးသာ တစ္အိုးၿပီးတစ္အိုးကုန္ သြားမယ္သူ၊ စကားႏႈန္းကက်န္တုန္း ဗ်။ ဘယ္လိုစကားဝိုင္းမ်ဳိးပဲျဖစ္ျဖစ္ မ်က္ႏွာသိ လူတစ္ေယာက္ရွိလို႔က ေတာ့ ဝင္ၿပီးလွ်ာရွည္ေတာ့တာပဲ။ တစ္ဖက္လူက ႀကိဳက္လား မႀကိဳက္ လား။ နားေထာင္ခ်င္လား၊ နားမ ေထာင္ခ်င္ဘူးလား မေတြးဘူး။
မိန္းမေရာဂါကအစ အိုစမာ ဘင္လာဒင္အဆံုး သူကပဲေရးထုတ္ လိုက္တဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြလိုလို ဘာ လိုလိုနဲ႔ ခပ္တည္တည္ဝင္ဝင္ေဖာ တတ္တာမ်ဳိးေလ။ ခုတေ လာေတာင္ ကဒါဖီ၊ ကဒါဖီနဲ႔ လုပ္ေနေသးတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္းေမး ေတာ့ တစ္ကိုယ္လံုးပဲ ဝဲေတြေပါက္ လာသလိုလိုနဲ႔ ဟိုကုတ္ ဒီဖဲ့နဲ႔။သူေျပာ တဲ့စ ကား မွားသြားရင္ လည္း မရွက္ဘူး။ တကယ္ဗ်ာ တကယ္၊ တတ္လည္းတတ္ႏိုင္တဲ့သူ၊ တျခားလူဆီက တစ္ဆင့္စကားၾကား ခဲ့ရတာလိုလို ဘာလိုလိုလုပ္တာ။ အသက ္ကၾကည့္ေတာ့ (ကန္ေတာ့ပါရဲ႕ဗ်ာ) ဖင္ေဆာင့္ေနၿပီ။ဘာအလုပ္လုပ္လဲဟုတ္လား။ ေအး အဲဒါလည္း ေျပာျပရဦးမယ္။ သူ႔ကိုယ္သူေတာ့ အသံလႊင့္ေရဒီယို ဌာနတစ္ခု မွာ အလုပ္လုပ္သတဲ့။ သူ ေျပာတာပဲ နားေထာင္ၾကည့္မယ္ဆို ရင္ အဲဒီေရဒီယိုဌာနမွာ သူမရွိေတာ့ ရင္ပဲ ထက္ဝက္က်ဳိးေလာက္က ငါးပါးေမွာက ္ေတာ့မယ့္ ပံု။ ေျပာေ တာ့ အဲလို၊ သြားေတာ့ ေနအေတာ္ျမင့္မွ ကုန္း႐ုန္းထ … ထမင္းခ်ဳိင့္ကိုဆြဲ တိုက္ေပၚကဆင္း လာ။ လမ္းထိပ္က ကုန္စံုဆိုင္ေလး ဆီ အူယားဖားယား ေျပးလာၿပီး ႐ံုး ကို သူေနာက္က်မယ့္အေၾကာင္း၊ ကားေတြေစာင့္ရတာၾကာတာနဲ႔၊ လမ္းေတြျပင္လို႔ၾကာတာနဲ႔၊ မီးပြိဳင့္ ေတြက ခုထိမိတုန္းဆိုတာနဲ႔၊ နဲ႔… နဲ႔…နဲ႔ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေပါင္းစံု ကို ေယာက်္ားႀကီးတန္မဲ့လိမ္ညာ ၿပီး ဖုန္းဆက္၊ ၿပီးေတာ့မွ ကားဂိတ္ ကိုထြက္၊ လက္ဖက္ရည္ ဘယ္သူ တိုက္မလဲက ရွာၾကည့္လိုက္ေသး တာ။႐ံုးေရာက္ေတာ့လား ဟိုလူ႔စ လိုက္၊ ဒီလူ႔ေနာက္လိုက္နဲ႔ အမယ္ ေလးဗ်ာ မိန္းကေလးေတြမ်ား ေဘး နားအံုလာရင္ သာေတာင္ဆိုးေသး တယ္။ အသံက က်ယ္ေလာင္က်ယ္ ေလာင္နဲ႔ ေအာက္ပိုင္းျပက္လံုးက ထုတ္ေသးတာ။ ဖြန္သံပါပါနဲ႔ေပါ့ ဗ်ာ။ေျပာတာေတာ့ သူ႔အလုပ္မွာ သူက ဇာတ္ၫႊန္းဆရာ၊ အစီအစဥ္ ေၾကညာသူအသံမင္းသား၊ ပ႐ိုဂရမ္ တစ္ခုထြက္သြားဖို႔ထိ တည္းျဖတ္က လည္း လုပ္တတ္ေသးတယ္ဆိုပဲ။ တကယ္ေရးေတာ့ ေခ်ာက္တီး ေခ်ာက္ခ်က္နဲ႔ …ကေလးအစီအ စဥ္ေလးႏွစ္ခုကို ဆီမပါ ပ်ားမပါေရး ရတာေလ။ တစ္ခါ အသံနဲ႔သ႐ုပ္ ေဆာင္လုပ္ရတယ္ဆိုၿပီး အထင္ႀကီး လိုက္မိပါတယ္ ”ေဟး…ဟား” ဆိုတာေလာက္နဲ႔ ၿပီးသြားတာမ်ဳိးႀကီး ဗ်။ ဒါနဲ႔မ်ား အသံမင္းသားတဲ့။ဒီေလာက္ေျပာရတာေတာင္ အေတာ္ကံေကာင္းတာ။ လူကအာ ေလးလွ်ာေလး၊ ဒီၾကားထဲအသံ ထြက္က မွားေသးတယ္။ တည္းျဖတ္ ဟုတ္လား …။ အဲဒီအေၾကာင္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ‘ထီြ’ လို႔ မေထြးမိ ေအာင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ျပန္ထိန္းရ ဦးမယ္။ သူလုပ္တယ္ဆိုတဲ့တည္း ျဖတ္က ”ဒီကေန႔ ပရိသတ္တို႔အ တြက္ဖြင့္ ျပေပးခ်င္တာကေတာ့ ဘယ္သူဘယ္ဝါရဲ႕ ဘာသီခ်င္းျဖစ္ ပါတယ္ရွင္” ဆိုတဲ့ အသံနဲ႔သီခ်င္းနဲ႔ တြဲၿပီး ကပ္ေပးတတ္႐ံုေလာက္တတ္ တာေလ။ ကြန္ပ်ဴတာမွာပါတဲ့ Copy  နဲ႔ Paste  ကိုသိရင္ အဲဒီအလုပ္က အူဝဲရဲ႕သမီးေလး သြားလုပ္ခိုင္း ေတာင္ လုပ္တတ္တယ္။ေျပာေတာ့လခမတိုးဘူး။ လခ မေကာင္းဘူးတဲ့။ ေပးထားတဲ့အလုပ္ က်ေတာ့ႏွစ္နာရီနဲ႔ၿပီးရမွာကို ႏွစ္ ပတ္ေလာက္အခ်ိန္ဆြဲၿပီး လုပ္တာ မ်ဳိး။ ေျပာေသးတယ္ ”ကြၽန္ေတာ္တို႔ အႏုပညာသမားဆိုတာ ဦးေႏွာက္ မၾကည္ရင္ ဘာမွလုပ္လို႔မ ရဘူးဗ်” တဲ့။ ေသာက္ႀကီးေသာက္က်ယ္ဗ်ာ။ သူေျပာသလိုသာဆိုရင္ ခုတစ္ပုဒ္၊ ေတာ္ၾကာတစ္ပုဒ္ေရးေနတဲ့ စာေရး ဆရာေတြ၊ ဆရာမေတြ၊ ေဟာတစ္ ကား ေဟာတ စ္ကား႐ိုက္ေနတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ၊ မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြ ငုတ္တုတ္ေမ့ရခ်ည္ရဲ႕။ ေျပာလိုက္ရင္ ”ငါအလုပ္လုပ္ ေနတာ အေမ့အတြက္ကြ”တဲ့။ ၾကား လိုက္သမွ်ကေတာ့ ‘အေမေငြလိုလိ႔ု ပို႔ေပးပါဦး” ဆိုတာခ်ည္းပဲ။ ေၾသာ္ …တိုက္ခန္းမွာေနတယ္ဆိုတာ လား။ ဘယ္ကလာသူ႔အပိုင္ရမွာလဲ။ သူ႔အသိစာေရးဆရာအယ္ဒီတာ တစ္ေယာက္ ရဲ႕အိမ္။ နယ္ကလာတဲ့ လူဆိုေတာ့ အေျခက်ေအာင္သူ႔ဆီ မွာပဲေနေပါ့ဆိုၿပီး ေနခိုင္ထားတာ။ ဒါလည္း အားမနာလွ်ာမက်ဳိးေန လာလိုက္တာ …ပိုက္ဆံလည္း တစ္ျပား မွ မေပးဘူး။ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ လို႔ႏွစ္ႏွစ္ထဲဝင္ေနၿပီ။တစ္ခါတစ္ခါ ေျပာတာမ်ား သိပ္ရယ္ရတာ ငယ္ငယ္ကသူ႔ဘဝ ရည္မွန္းခ်က္က ကမၻာေက်ာ္ေဘာ လံုးသမားတဲ့ ”ဟား…ဟားဟား၊ ရယ္လိုက္ရတာ ဖတ္ဖတ္ေမာ … ရင္ဘတ္ေနာက္ကေက်ာ” ဆိုတဲ့ လူရႊင္ေတာ္စကားလိုပဲ။ သူေဘာလံုး ကန္တာ တစ္ခါမွမျမင္ဖူးဘူး။ ေျပာ တာေတာ့ ဒိုေလးရဲ႕ႀကိဳးစားအား ထုတ္မႈ၊ မက္ဆီရဲ႕ အလိမ္အေခါက္နဲ႔ ေရာ္နယ္ဒင္ဟိုရဲ႕ ေဘာလံုးဦးေႏွာက္ ေပါင္းထားတဲ့လူေတာင္ သူ႔မမီတဲ့ ပံုစံ။ တကယ တမ္ းက ေတာ့ မိန္းက ေလးတိုင္း ေျပးတက္ေနတဲ့ဘတ္စ္ ကားေတာင္ မီေအာင္လိုက္ၿပီးေျပး မတက္ႏိုင္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ ခုေခတ္မင္းသားေတြ အားမရဘူးတဲ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ့ သူ႔႐ုပ္၊ သူ႔ရည္သိလို႔ထင္ပါတယ္။ သ႐ုပ္ ေဆာင္ေကာင္းေတာ့ ျဖစ္ခ်င္သား တဲ့။ ဦးတည္ခ်က္က ဘာမွန္းမသိ ရည္မွန္းခ်က္ကလည္း မ်ားလိုက္တဲ့ လူ၊ တစ္ခုမွလည္း အျဖစ္မ ရွိဘူး။ ကာရာအိုေကေလးတစ္ပုဒ္ႏွစ္ပုဒ္ ဟဲၿပီး သူ႔ကိုယ္သူအဟုတ္မွတ္အဆို ဝင္ၿပိဳင္ေသးသတဲ့။ တကယ္ရယ္ရ တယ္ဗ်ာ၊ အသံစစ္ေတာင္မေအာင္ဘူး။ခုက်ေတာ့ တစ္မ်ဳိးေျပာင္းျပန္ ၿပီ။ ဘာတဲ့ စာေရးဆရာတဲ့။ အဲ .. အဲဒါကလည္း တစ္ပုဒ္စ …ႏွစ္ပုဒ္စ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေပၚ ၾကက္ကန္းတိုးၿပီး ေရာက္သြားလိုက္ ေတာ့ ဘဝင္ေတြ ေလဟပ္၊ စာေပပြဲ ဆိုတာနဲ႔ တက္တက္ၿပီး၊ ငွားလာတဲ့ သူမ်ားတိုက္ပံုႀကီးတကားကားနဲ႔ သူမို႔ မရွက္တယ္။မေျပာခ်င္ပါဘူးဗ်ာ၊ လူစံုတုန္း ရွင္းျပရတာ ဆိုတာလိုပဲ။ ေျပာလက္ စေတာ့ဆက္ေျပာရဦးမယ္။ ႐ံုးကျပန္ ၿပီဆိုတာနဲ႔ အင္တာနက္ဆိုင္ကိုေျပး ေကာင္မေလးေတြကို က်ဴႏိုင္သမွ် က်ဴေသးတာဗ်။ သင္းလစာမ ေလာက္တဲ့ အေၾကာင္းေတြထဲ ဒီ အေၾကာင္းက ထိပ္နားက်က်မွာပါ တယ္။အဲ့ေတာ့ ဘာလုပ္တယ္ထင္လဲ …၊ ေစာေစာကေျပာသလို အိမ္ ကပိုက္ဆံျပန္မွာရင္မွာ၊ မမွာရင္ သူမ်ား ဆီက ေခ်းငွားသံုးတာ။ ေခ်း ၿပီးရင္လည္း ေမ့ေရာသာမွတ္။ သူ႔ အိမ္ရွင္စာေရးဆရာက ”မင္းစာ ေလးဘာေလး ေရးပါလားကြာ၊ ေတာ္႐ံုတန္႐ုံစာေလာက္ေတာ့ ငါ့ ဂ်ာနယ္မွာ ထည့္သံုးေပးပါ့မယ’္’ ဆို တာေတာင္ စ်ာန္မဝင္လို႔ မေရးတာ လိုလို၊ ေတာ္ရိေရာ္ရိေတြဆိုရင္ပဲ မေရးခ်င္တာလိုလိုနဲ႔ေလ၊ တကယ္ က ေရးကိုမေရးႏိုင္တာ၊ ဝမ္းစာမရွိ ဗဟုသုတမၾကြယ္နဲ႔ စိတ္ပ်က္စရာ ႀကီးပါဗ်ာ။ညဘက္ညဘက္ထမင္းစားၿပီး ၿပီဆိုရင္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးက ထုိင္လိုက္ခ်င္ေသးတာ။ ေျပာတာ လည္း ၾကည့္ဦး  ”ပင္ပန္းသမွ်နားရ တာ ဒီအခ်ိန္ေလးရွိတာ” ဆိုပဲ။ အဲ … အိပ္ရာဝင္ရင္ေတာ့ စပါၿပီ သူ႔ အပ္ခ်ည္မွ်င္ေလာက္ ဂြမ္းကပ္ေလး ေပၚမွာ ”တဟူးဟူး၊ တဟဲ ဟဲ” နဲ႔ သက္ျပင္းစ ေတြကို လူးလိမ့္ၿပီးခ်။ မနက္က၊ မေန႔က၊ တစ္ေန႔က … လုပ္ခဲ့တာေတြက မွားတာေတြမ်ားပါ လားဆိုၿပီး ေနာင္တေတြရေရာေလ။  ဒါအိပ္ရာဝင္တိုင္းရတဲ့ ေနာင္တ။ ျပင္တယ္လို႔လည္း တစ္ခါမွ မၾကားဖူးဘူး။ သူ႔ကိုယ္သူျပင္ဖို႔ ေနေနသာသာ ဘုရားေတာင္ ပံုမွန္ရွိခိုးတဲ့လူ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီလို အခ်ိန္မ်ဳိးမ်ား ေယာင္လို႔ စကားသြားမေျပာေလနဲ႔။ ဟိုးငယ္စဥ္ကေန အခုခ်ိန္ထိ သူ႔ရဲ႕သနား စဖြယ္ဇာတ္လမ္းအစံုစံုကို ဇာတ္စံု ခင္းျပပါလိမ့္မယ္။ စိန္ေအာင္မင္း ငိုခ်င္းေတာင္ သူ႔ညည္းခ်င္း ကိုမီမယ္ မထင္ဘူး။ ဘာ…၊ ဘယ္ကလဲ၊ ဘယ္သူ လဲ၊ က်ဳပ္ကဘာေၾကာင့္ သူ႔အေၾကာင္းကို အဲ့ေလာက္ သိရလဲဟုတ္ လား။ ခင္ဗ်ားသိခ်င္ရင္ က်ဳပ္ေျပာ ျပမယ္။ က်ဳပ္ မသတီဆံုးလူ၊ မေတြ႕ ခ်င္ဆံုးလူကို က်ဳပ္က တစ္ေန႔မွာ ႏွစ္ႀကိမ္အနည္းဆံုး ေတြ႔ေတြ႔ေနရ တာဗ်။ ဘယ္ကလာ အိမ္ေရွ႕မ်က္ႏွာ ခ်င္းဆိုင္ကမွာလဲဗ်ာ။ က်ဳပ္နဲ႔ဒီလူနဲ႔  တစ္ေန႔မွာ အနည္းဆံုးႏွစ္ႀကိမ္ေတြ႕ တယ္ဆိုတာ မနက္မ်က္ႏွာသစ္ၿပီး ရင္ တစ္ႀကိမ္၊ ညေနေရမိုးခ်ဳိးၿပီးရင္ တစ္ႀကိမ္၊ အနည္းဆံုးႏွစ္ႀကိမ္ မွန္ ထဲမွာ ေတြ႕ေတြ႕ေန ရတာဗ်။    ။
                                                                           

                                                                                           ခ်မ္းထက္ဟန္

No comments:

Post a Comment